Het verhaal van Prummel

Het verhaal van Prummel

Familie Prummel startte in 1913 met het verkopen van meubelen. De winkel ging door van generatie op generatie. Huidige eigenaar Jelle Prummel werkte op den duur ook bij zijn ouders in het bedrijf in Stadskanaal. Bezorgen, monteren, verkopen en administratie – alle werkzaamheden kwamen voorbij. Toen Jelle 19 jaar was nam hij het bedrijf over. Een aantal jaren later voegde zijn vrouw Ria Prummel zich ook bij het team. Toen werd de basis gelegd van het huidige ‘Prummel, ervaar wat wonen en slapen is’.  

 

Ria kwam vanuit de zorg, zonder interieuropleiding of -ervaring, in de meubelbranche terecht. Jelle vertelt: “In de jaren 90 was onze winkel nog een typische meubelhal. We hadden het idee om de winkel meer sfeer te geven en te stylen met woonaccessoires. Iets unieks wat weinig winkels deden. We nodigden een bekende stylist uit om ons te helpen. Hij ging met Ria aan de slag en was verbaasd over haar fingerspitzengefühl. Het was al snel duidelijk: Ria had gevoel voor styling en liet de winkel er fantastisch uitzien zonder hulp van een stylist.”

 

Van meubelhal naar interieurspecialist

Door de jaren heen veranderde Prummel van die meubelhal tot een ware interieurspecialist. Jelle en Ria werkten met passie en hartstocht aan het familiebedrijf. De liefde voor het vak delen ze met het team van medewerkers, wat de laatste jaren behoorlijk is gegroeid. “Alle stylistes matchen op kunde, passie en gevoel voor het interieurvak. Wij gaven ze onze visie mee, en dat resulteert in heel veel mooie projecten”, geeft Ria aan.

 

De laatste 10 jaar onderging de winkel de grootste metamorfose. Ria: “De Hotel Chique en Metropolitan Luxury winkelbeleving die we hebben neergezet zijn we heel trots op. Alle stijlkamers lopen in elkaar over en kloppen tot in de details. We zijn continue aan het vernieuwen.” Jelle vertelt: “We bieden onze klanten de beleving die ze zelf nooit hadden kunnen bedenken. We geven mensen niet wat ze in eerste instantie vragen, maar zoeken uit wat mensen écht willen. De focus ligt niet dan niet alleen op losse meubelen maar vooral op het totaalplaatje. Daarbij hoort ook adviseren over de vloer, schilderwerk, muurbekleding, raambekleding, licht en indeling. We ontzorgen de klant.” Ria vult aan: “Daar gaan gesprekken met de klant aan vooraf, ook bij de klant thuis. We kijken hoe mensen leven in hun huis, waar de behoefte ligt en hoe een interieurplan hierbij past. Dit plan verwerken we eventueel tot een 3D-tekening. En realiseren we van A tot Z. Daarvoor werken we ook samen met ondernemers uit de regio.”

 

Woonevent

Zes jaar geleden begon Prummel met het jaarlijkse woonevent. “We houden continue de ontwikkelingen op interieurgebied in de gaten, vernieuwen is onze passie. Ieder najaar restylen we de complete winkel en heropenen we tijdens het woonevent. Dan laten we duizenden mensen zien wat wij kunnen qua beleving en gastvrijheid”, vertelt Ria trots. De heropening wordt spectaculair gevierd met fantastische prijzen.

 

Toekomst

De afgelopen periode was Prummel zowel regionaal als landelijk in het nieuws. Veel familiebedrijven hebben geen opvolger, en dat geldt ook voor Prummel. “Veel mensen zouden het jammer vinden als onze winkel stopt. Dat horen we regelmatig. Gelukkig is de pensioengerechtigde leeftijd nog niet daar, maar we zijn wel alvast op zoek naar de juiste opvolger. Die dezelfde passie en hartstocht deelt”, Besluiten Jelle en Ria.

 

Terug naar het overzicht